3. 11. 2011

Foglarna aneb ptáci po švédsku.

Jako odborník na komposty jsem samozřejmě nezanevřela ani na živočišnou součást naší zahrady. A jelikož nic jiného není vidět, koupili jsme krmivo pro ptáky. V obchodě jsme rozluštili etiketu, která psala, že je pro šest druhů ptactva. Nebyly tam obrázky o jakých šest druhů se jedná a jelikož druh ptáků jsou jedna z věcí, které ani jeden z nás neovládá ani anglicky ani německy, natož pak švédsky, rozhodli jsme se uvěřit, že je to právě pro ty naše.

Bylo. Sýkorky, straky (lat. pica pica) a dokonce i sojky, které ve Švédsku vypadají spíše jako holubi s barevnými křídly, se rozhodly, že celý čtyřkilový pytel snědí za jeden týden. Zatím jim to vychází, při nepřetržité práci dají půl krmítka denně. Dočista dočista.

Takže možná nejen odborník na kompostování... Že by se ze mě stal i odborník přes ptačí zpěvy? Už rozeznám sýkoráka, který volá z nejvyšší větve stromu, že jim právě dosypávám a i straku, která se mě snaží probudit....

Idylka. No posuďte sami:

Sýkora koňadra: svolávání k obědu
(pusťte si zvuk a klikněte dole na stránce na malinkatý zelený amplion)
Straka obecná: budíček (pusťte si zvuk)

9 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

hahahaha, je mi jasné na co váš kompostovač bude. Jestli tě tímdle budí straka, tak jich budete mít v komposteru požehnané množství :)))) Ségra to zní jak úplná idylka.. myslím, že po zkušenostech ze severu (péče o dům, samota a zima) jsi nejvhodnější adept na zdědění celé Chvalčovské usedlosti..
Těším se, až vám to tam přijedu omrknout!

Terr řekl(a)...

Brhlíci přiletěli :)

Terr řekl(a)...

Jak mám říct strace, ať se vrátí, že toho kocoura jsem na ni neposlala já? Dramata... :)

kapca řekl(a)...

a co teprve brkoslav - až ten přiletí, to budou zážitky.

Terr řekl(a)...

To teda, musím zjistit jak vypadá, ať pak nejsem v šoku :)

Anonymní řekl(a)...

Já bych ty fogly moc nerozmazloval. Až jim jednou ten pytel granulí nekoupíte, tak vám rozklovou tu vaši perníkovou chaloupku. paf

mamka Marie řekl(a)...

Výborně, první kroky k ornitologii. Víš, že Petr Šaj je výborný šumperský znalec ptačí fauny?
Brkoslavy poznáš určitě, mají na hlavě zvláštní chochol či korunku,zkrátka stojí jim tam peří. Myslím, že se objeví až později. U nás jsou k zastižení až v lednu.

Terr řekl(a)...

Mi tady přijde, že všem těm ptákům je jedno, kdy se mají objevit. Stačí jim plné krmítko, silný hlas a dobré uši. Jdou po tom jako by se chumelilo a nechutnají jim buráky :-/ třeba přijde brkoslav taky už teď :)

Anonymní řekl(a)...

Výborně, buráky schovej taťkovi a brkoslava raději nepřivolávej.. donesl by s sebou celou tu svou tlustou kroniku a předčítal vám ji od A do Z :P